webdesign voor je bedrijf

Betere conversies door site in nieuw jasje te steken

webdesign voor je bedrijfDe meerwaarde voor een bedrijf om een website te hebben is dat het een marketingmiddel is waarmee nieuwe business gegenereerd kan worden. De website moet daarom zo ingericht worden dat zoveel mogelijk mensen die deze bezoeken uiteindelijk tot klant geconverteerd worden. In vaktermen spreekt men van een zo hoog mogelijke conversieratio van bezoeker tot klant.

Hoe hoger deze ratio, des te sneller heb je de investering van een website als bedrijf terugverdiend. Het is dan ook een punt waar constant aan gewerkt moet worden om een verbetering te realiseren. Als betere conversies mogelijk zijn door je site in een nieuw jasje te steken, dan moet je dit zeker doen.

Blijven verbeteren conversieratio

De conversieratio van een website is iets waar je mee bezig moet blijven om deze te verbeteren. Kleine veranderingen in het Webdesign kunnen een groot effect hebben op het aantal conversies. Welke dingen het beste werken is van tevoren onmogelijk te zeggen. Dit is namelijk voor iedere website en bedrijfsbranche weer totaal anders. Om erachter te komen wat het beste werkt voor het verbeteren van de conversieratio zal je moeten testen. Test enkele veranderingen van het websitedesign om te weten of dit een positief effect heeft op het aantal conversies. Ook op het gebied van content is het nodig om te testen wat het beste werkt.

Resultaat na compleet nieuw design

Mocht je na verloop van tijd weer merken dat het aantal conversies van je website achteruitgaat, dan is het misschien tijd voor een compleet nieuw design. Je site in een nieuw jasje steken kan wellicht het gewenste effect hebben voor betere conversies. Bezoekers komen op je website terecht en zien dat je bezig bent met het verbeteren van alle aspecten van je bedrijf. Hierdoor kunnen zij weer enthousiast worden om producten te kopen of diensten af te nemen. Het design van je site in een nieuw jasje steken heeft daardoor een effect op hoe mensen je bedrijf zien. Het resultaat hiervan is dat zij verbeteringen zien en het resultaat daarvan is dan weer dat de conversies zullen verbeteren.